perjantai 10. elokuuta 2012

Leijonan aika

Viimeksi kirjoitin entisaikojen kuninkaiden katsovan meitä tähdistä. Tähtijutut ovat mietityttäneet minua viime aikoina paljonkin, vaikka näin kesäaikaan ei tähtiä juuri näykään, mutta nyt on Leijonan aika. Siis tähtimerkeissä eli horoskoopissa.

Minusta on hassua, että ihmiset tapaavat luokitella toisiaan eri tavoin. Horoskoopit ovat yksi tapa. Olen löytänyt netistä (koska kirjastoon en saa mennä) myös sellaisen tiedon, että horoskooppejakin on erilaisia. Meikäläisessä horoskoopissa on sekä eläimiä että ihmisiä, mutta kiinalaisessa horoskoopissa on vain eläimiä. Minä en tiedä, mikä minä olen horoskoopiltani, koska en ole osannut kertoa emännälleni ja isännälleni syntymäaikaani.

Mutta leijona voisin olla, sillä olenhan Leijona. Ainakin emäntä sanoi, että olen luonteeltani eniten leijona. Tosin tuolla sivulla ei kyllä ole kauhean mukavia asioita kerrottu.

Kiinalaisen horoskoopin perusteella minä olen melko varmasti kukko, kuten emäntänikin. No on usein kukossa minun värejä, joten hyväksyn tämän, vaikka osa moisesta luonnekuvauksesta ei kyllä täsmää minuun. Mielummin olisin kuitenkin vaikka tiikeri tai lohikäärme. Vauva on lohikäärme. Puff, sanon minä.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti