perjantai 26. heinäkuuta 2013

Kuin hai laivaa?

Minusta on ihan käsittämätön sanonta, että seuraa kuin hai laivaa. Ainakin näin Suomessa elävän kissan mittapuussa. Minun mielestä paljon tutumpi mielikuva ja kielikuva olisi "seuraa kuin kissa emäntää". Ainakin meillä se toimii niin.

Eilen illalla pääsin emännän viereen nukkumaan, eikä minua haitannut ollenkaan, että peitto oli päällä. Ja tänä aamuna pääsin melkein samaan kohtaan uudestaan, kun menin vaan. Ja sitten, kun emäntä nousi ja meni keittiöön, se ihmetteli, mistä kävi tuulenvire jalkoihin, mutta minähän se olin, tietysti! Hiljainen vaanija. Koska minä osaan seuraavan laskutoimituksen: emäntä + keittiö = minulle kinkkua.

Seurasin emäntää vessaankin ja sohvalle, ja uudestaan makkariin, ja takaisin keittiöön. En usko, että hait pystyisi niin moneen asiaan, joten siksikin tuo sanonta on syytä tarkistaa!

1 kommentti:

  1. Meidän Vili on kans tollainen seurailija aina silloin tällöin, mamman kultanen <3

    VastaaPoista