keskiviikko 19. maaliskuuta 2014

Kuuluisa kissa 3: Leijonakuningas

Lähde: MTV.
Pahoittelut vielä, että tämän sarjan kolmas osa tuleekin vasta nyt eikä viime viikolla. Mutta hyvää kannattaa odottaa, sillä kuuluisista kissoista minulle rakkain on tietenkin Leijonakuningas! Olenhan siitä puhunut aiemminkin.

Leijonakuninkaan nimi on Simba, mutta tuolla nimellä kutsutaan koko elokuvaa, jossa se Simba näyttelee. Minun mielestäni Leijonakuningas on hienoin mahdollinen elokuvan nimi, sillä onhan Leijona (eli minä!) kuningas. Siinä elokuvassa on paljon leijonia, ainakin sen Simban isä. Onneksi sen nimi ei ole Samba, koska silloin voisi tulla hassuja mielleyhtymiä. Opin tuon mielleyhtymä-sanan ihan vasta, kun kuulin sanan assiosikaatio tai jotain sinnepäin. Minusta on hassua, että joillakin asioilla on vaikeita ja helppoja nimiä. Simbaa voi kutsua kyllä Simbaksi tai Leijonakuninkaaksi, eikä kumpikaan ole vaikea, koska Simbakin tarkoittaa leijonaa!
Tässä kuvassa Simba näyttää ihan pikkuemännän pikkusiskolta.
Se elokuva on vähän surullinen, koska siinä Simban isä kuolee ja sitten se Simba luulee, että se on siihen syyllinen, mutta lopulta kaikki menee hyvin ja Simbasta tulee Leijonakuningas.

Yhtäläisyyksiä minun ja Simban väliltä ei tarvitse kauaa etsiä, sillä olemmehan molemmat olleet pentuja, olemme uteliaita ja minunkin nimimerkkini on Leijona! Leijonat ovat ylväitä ja rohkeita. Minusta olisi kiva, jos minulla olisi pahkasika ja mangusti ystävinä. Vaikka kyllä pikkuemännän muumi ja pingviini ajavat melkein saman asian.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti