torstai 5. joulukuuta 2013

5. luukku: Joulumieltä

 Minulla on ollut tässä hyvin rankka joulukuun alku, koska olen joutunut protestoimaan montaa asiaa. Pari kertaa pissa lirahti väärään paikkaan. Mutta se ei ollut minun vikani! Isäntä pesi laatikon, emäntä on antanut enemmän huomiota minulle, nuo ihmiset ottivat yhden koristeen pois lempihyllyltäni ja ovat pitäneet pikkuemännän minusta vähän kauempana, niin johan on tullut parempi mieli. Oikeastaan joulumieli, voisin sanoa. Myös isännälle ja emännälle.
Joulumieli on tullut myös siitä, että niin moni kissanystävä on löytänyt joulukalenteriini. Maanantaina julkaisemani arvonta on kerännyt jo runsaasti osallistujia! Aion sunnuntaina arpoa voittajan, joten siihen saakka voitte käydä osallistumassa toisen luukun takaa avautuneeseen arvontaan.

Olen pohtinut, mitä joulumieli oikein tarkoittaa. Se on varmasti jotain hyvää, joka ei ole syötävää, vaan tunne. Mutta miksei sanota joulutunne? Tai jouluolo? Ehkä joulumieli on sekoitus eri asioita, melkein kuin emännän maustemehuun laittama sekoitus manteleita ja rusinoita. Siinä on pehmeyttä, iloa, tyytyväisyyttä ja rauhaa. Aivan kuten kissan kehräyksessä. Ja sen asian minä kyllä osaan!

p.s. Olen luvannut kehrätä julkisesti, kun Facebookin tykkääjämääräni ylittää 100 henkilöä! Joten kipinkapin tykkäämään!

1 kommentti:

  1. Meillä kisut ovat joulua jo innolla, heillä on oikein joulukalenterikin :) Tämän päivän luukusta ei tullut herkkua vaan lelu, harmitus :D

    VastaaPoista