lauantai 21. heinäkuuta 2012

Kartalla

Lataan uutta päivitystä navigaattoriin. Kuvan otti ja lähetti ihailijani. Kiitokset hänelle!
Minä luulen, että tykkäisin matkustaa enemmänkin kuin mitä olen päässyt matkustamaan. Kämppikseni ei pidä matkustamisesta, vaan itkee ja kuolaa, jos joutuu kantokoppaan ja autoon. Minäkin olen sitten siinä kuolassa, koska matkustamme samassa kantokopassa. Sen vuoksi yleensä jäämme kotiin, kun emäntä ja isäntä lähtevät matkalle.

Minä en yleensä ole ollut moksiskaan automatkoista, mitä nyt kerran yhdellä mutkaisella tiellä minulle tuli paha olo ja piti oksentaa. Parasta matkustamisessa on kuitenkin se, kun pääsee pois kantokopasta ja on ihan uudessa paikassa.

Minä tykkään miettiä, mitähän kivoja makoilupaikkoja eri paikkakunnilta voisi löytyä. Suomi on suuri maa, ja täällä on paljon hauskoja paikannimiä. Olen yrittänyt etsiä kartalta Kissankulmaa, koska emäntä on joskus laulanut laulua, jossa puhutaan Kissankulman kauhusta. Mutta se taitaakin olla Ruotsissa. Kissanmaa Tampereella ja Kissanhäntä-niminen saari Karttulassa kuulostavat paikoilta, joihin kissat ovat lämpimästi tervetulleita. Olisi kiva käydä pistäytymässä.

Luin hiljattain lehdestä Ruokolahden leijonasta, joka oli parinkymmenen vuoden takainen kesäjuttu kuulemma. Minun täytyi tarkistaa kartalta, missä tuo paikka sijaitsee. Voin todistaa, etten se ollut minä, koska en vielä ollut olemassa. Mutta luulen, että joku lajitovereistani se saattoi kuitenkin olla. Ehkä kaukainen serkkuni...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti