sunnuntai 15. heinäkuuta 2012

Sadepäivä

Tänä kesänä en ole asunut parvekkeella kuten muutamana aikaisempana kesänä, jolloin päiväni ovat täyttyneet parvekkeella tai parvekkeen oven edessä loikoilusta. Nyt on ollut viileämpää ja sateisempaa, olen huomannut. Minua se ei muutoin ole haitannut, mutta emäntä olisi innoissaan siitä, että kesähuone voisi olla aina avoinna ja minä viihtyisin myös siellä.

Olen mestari löytämään uusia tai unohdettuja lekottelupaikkoja täältä sisältäkin. Tässä kuvassa on yksi niistä, raapimispuun maja. Kämppikseni on tuolla useinkin, mutta nyt vaihdoimme paikkoja. Hänellä on sellainen pieni ongelma, ettei hän aivan yhtä hyvin mahdu tuonne, ainakaan kokonaan, sillä hän on ehkä hieman pulskistunut tässä viimeisen vuoden aikana. Minä olen säilynyt yhtä komeana ja sutjakkana kuin ennenkin.
Ei kun ota minusta kuva!

Sadepäivinä vauva nukkuu paljon, joten minullakaan ei ole niin kiire kiehnätä emännän jaloissa. Aurinkoisina päivinä vauva on paljon enemmän hereillä ja minullakin piisaa tekemistä. Emäntä sanoi, että vauva on ilmapuntari tai aurinkopaneeli. Minusta se kuulosti hauskalta. Minäkin haluan olla sellainen. Uskon, että emäntä tarkoitti sillä sitä, että se tuo virtaa ja osaa ennustaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti