maanantai 17. syyskuuta 2012

Harmaa on uusi musta

Leijona sano, et mä saan taas kirjottaa. Tai oikeestaan se sano, et sillä on ny jotain muuta tekemistä. Se taitaa olla vähä suuttunu. Me nimittäin kisattiin tässä ja noi porukat oli pois. En kyl tierä oliko ne siks pois. Mä kyl vähä huusin niitten perään.

Emäntä keksi ton otsikon, ku se oli lukenu semmosen jutun että kuinka vanha kissa sinulla on? Mä tierän, et Leijona on noita asioita miettiny. Mä en oo kyl juurikaan, mut oon mä huomannu, et mul on semmosii hohtavii karvoja turkissa. Musta ne on aika hienoja. Ja oommä huomannu, et mä oon isompi ny ku pentuna.

Mä oon ny 57 vuotta, jos emäntä osaa laskee oikein. En kyl tierä, voiko siihen luottaa, et se osaa laskee, ku ei meillä oo pulkkaakaan vielä. Luulen, et ku toi vauva kasvaa se osaa laskee.

Ja siinä lehressä, josta toi juttu on, sanottii, et joskus vanhojen kissojen tarttee käyrä hammas lääkärissä. Mä oon käyny eikä se ollu kivaa. Toivottavasti isäntä ei enää mua vie semmoseen.

Emäntä, isäntä ja vauva kävi Halsualla taas. Mä en päässy mukaa, kun auto oli täynnä. Mut mä näin yhren vireon, jossa se mun hopee hiuksinen vara hoitaja puhu. Oikeesti siinä näky vauva, mut mä kuulin, et se ei ollu vauva kuka puhu. Ei se sanonu "kasso isse", mut mä kuulin et se on se vara hoitaja. Ja sit mä mourusin, ku mä muistin, et se antaa herkkuja.

1 kommentti:

  1. Mou,Pepsi-Kola!
    Ens kerralla kun kuulet että isäntäväkes on lähösä Halsualle niin mee piilhon johonki laukhun, ei ne mitään huomaa kun niillä on niin törkiän kolokosti pussukoita mukana.
    Pääsisit maalaismaisemhin josta oot kotosin.
    Ootpas tarkkakorvanen kun tunnistit minun äänen.
    Vauvalle en vielä opettanu Halsuan murretta mutta kun menhän tästä ethenpäin ajasa niin kyllä vauva kassoo isse eikä mee meshän.
    On sillä pikku raukalla(tarkottaa vauvaa)koriat silimät ja kussa oikein syksyn värine.
    Sitä minun piti sanua että jos olisit tullu niin oltais pantu kunnon räppäripilhet pysthyn.
    Olisin laittanu Hiekkapellontien päähän ison kyltin että täälä räpäthän tuu mukhan jos viissit!

    Liisa

    VastaaPoista