sunnuntai 1. syyskuuta 2013

Kuukauden Lukijakissa: Syyskuu


Sanotaan, että olisi vielä kesää jäljellä, mutta kyllä tämän kuukauden nimi on jo syksyinen. Syyskuun lukijakissa, kuka olet? 
Roope. Emäntä sannoo melko usein mua myös vauvaksi.

Olen huomannut, ettei vauvat välttämättä aina ole vauvoja. Meillä ainakin vauvasta tuli pikkuemäntä. Ja olen kuullut, että kapalossa olevaa perhosvauvaa sanotaan koteloksi ja vasta sen jälkeen siitä tulee perhonen. Aikamoista metamorfoosia. Missä asut? 
Valtimolla, se on kai jossain idässä. Oon syntyny Oulaisissa, Pohojospohojammaalla.

Se on varmaan tosi kaukana. Olen itse käynyt vain Keskipohojammaalla. Kenen kanssa asustat?
Mulla on kaks kämppistä ja sitte on myös emäntä ja isäntä.

Taidat ollakin jo tuttujen lukijakissojen kämppis. Hauskaa, että teitä on monta. Mikä on lempiruokaasi? 
Tykkään syödä kaikkia mahollista ja kaikkien mahollisten kupeista ja lautasilta. Erityisen kiinnostunu oon siitä, mitä emäntä syö.

Heh, siinä muistutat paljon pikkuemäntää, koska se vahtii kyllä tarkkaan kaikkea, mitä emäntä syö ja haluaa itsekin maistaa. Mitä teet mieluiten? 
Oon vielä pieni ja mua kiinnostaa kaikki liikkuva, kuten sormet ja varpaat ja tykkään tehä yllätyshyökkäyksiä. Emäntä ja isäntä ei tästä tykkää, mutta mulle se on kiva leikki! Kaikki on muutenkin tosi jännää ja kaikella voi leikkiä. Tykkään myös ratkaista ongelmia ja emäntä sanoikin kerran mulle, että oon paljo viisaampi ku nuo mun kämppikset. Mitä se sitte lie tarkottaaki.

Minäkin olen viisaampi kuin kämppikseni. Uskon, että se on nuoruudesta kiinni. Mikä on mottosi? 
Leikki on työni.

Ja se onkin hyvä työ! Oikein päivän hyvä työ. Hehee. Mitä yhteistä on sinulla ja minulla? 
Me ollaan molemmat tosi hyvän värisiä! Mää oon vähemmän laikukas, mutta hyvä on väri kuitenki!

Kyllä kissa saa olla korea (vaikka se onkin maa). Kiitos sinulle ja komeaa syksyä sinne Valtimolle!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti