sunnuntai 28. kesäkuuta 2015

Hyvä minä!

Näin huonoina kesäsäinä monelle saattaa iskeä pieni kesämasennus. Toisille apeus hyökkää päälle, kun täytyy palata lomalta töihin. Näihin ongelmiin on minulla yksi lieventävä vinkki: kehu itseäsi joka päivä! Tämänkaltainen ajattelu ja toimintatapa on hyvinkin luonnollista meille kissoille, sillä tunnetusti meillä on varsin hyvä itsetunto, joten siitä kannattaa ottaa oppia. Se auttaa mieltä kirkastumaan, vaikka taivas ei selkenisikään.

Minä aion kehua nyt itseäni siitä, että olen ollut taas pissaamatta useita kuukausia muualle kuin hiekkalaatikolleni. Hyvä minä!!! Evakossa ollessamme samat hiekat olivat laatikossa yli kolme viikkoa. Samoin sen jälkeen kotona. Toki jätökset on siivottu, mutta normaalistihan minä olen hieman kahden viikon jälkeen jo ilmoittanut, etten halua hiekoille astua. Isäntä ja emäntä tosin epäilevät auringonvalon määrällä olevan jotain tekemistä asian kanssa, sillä joulun alla minulla on useampana vuotena ollut joitakin vahinkoja (emäntä: useita).

Tiedän, että toiset eivät ole yhtä tarkkoja hiekkojen puhtaudesta kuin minä. Mutta eipä sitä pidä toisiin verratakaan, vaan itseen ja omaan kehitykseen.

7 kommenttia:

  1. Hienosti ajateltu, Leijona! Ja upea juttu, että hiekkis on ollut suosittu ja käyttökelvollinen. Päivä kerrallaan eteenpäin, :-) häntä pystyssä.
    - Pipsun ja Miirun Pirjo -

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Onneksi nuo meidän ihmiset ovat varsin valveutuneita ja vaihtavat hiekat kyllä oitis, kun vähänkin pyydän. t. Leijona

      Poista
  2. Mahtavaa! Kyllä on aihettakin kehua!

    VastaaPoista
  3. Juuri niin Leijona! Itseään pitää kehua joka päivä, niin pysyy talon valtiuskin paremmin omassa tassussa (ettei muut edes yritä valloittaa)! - Pepsi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No sanopa muuta, kyllä ollaan kingejä!!! t. Leijona

      Poista