perjantai 26. kesäkuuta 2015

Keittiöapulaisena


Nyt kun meillä on erilainen keittiö kuin ennen (oikeastaan kaksi keittiötä, sillä pikkuihmisillä on myös omansa), emäntä on viettänyt aika paljon aikaa päivästään siellä. Minä luonnollisesti olen ollut mukana, erityisesti niissä hetkissä, kun pikkuihmiset ovat olleet poissa jaloista. Sitä tapahtuuu kylläkin valitettavan harvoin.

Tässä ihmettelen ensimmäistä kertaa uusia kaapinovia. Ja näitä ei muka saa raapia!

Olen muun muassa auttanut leipomisessa ja koemaistanut fetajuustoa, kun oli pikkuemännän synttärien aika. Olen myös oppinut hyvin uuden ruokapaikkamme ja tiedän erinomaisen varmasti, missä meidän jääkaappi on. Sen sisällön tiedän katsomattakin.
Ja uukkari!

Ja kuten huomaatte, juoksuratani on oiva. Emäntä tosin pitää niiden mahdollisesti kuumien levyjen päällä semmoista ritilää, koska se levylaitos piippaa, jos astun sopivasti sen päälle. Olen yrittänyt kurkotella ja hypätä kaappien päälle, mutta sinne ei ilmeisesti enää pääse. Tylsää!

2 kommenttia:

  1. Mutta hyvä että uudessa keittiössä on se tärkein; ruokaa kissoille! - Pepsi ja Max

    VastaaPoista
  2. Niin tuttua , mun karvakorvat kanssa viihtyy keittiössä , kun siellä itse häärin .. tottakai maukujat mukana menossa ;) <3!

    VastaaPoista