perjantai 4. toukokuuta 2012

LeijonaMMe

Tänään alkaa lajitovereitteni kamppailu sellaisen mustan lätkän perässä. Se tarkoittaa sitä, että meillä kotona TV on päällä, sohvalla istutaan ja minä pääsen makoilemaan syliin pitkiksi ajoiksi. Tosin joskus säikähdän, kun emäntäni tai isäntäni hypähtää tai huudahtaa äänekkäästi. Mutta silti tykkään kyllä tästä ajasta. Saan paljon rapsutuksia ja kehrätä rauhassa.

Mielelläni kannustan Leijonia. Olen kyllä itsekin aika samanlainen kuin nuo kummalliset varusteet päällä liukuvat taistelijat. Tykkään jahdata ja heitellä liikkuvia, kovia pieniä esineitä. Joulupallo on ihan ykkönen, mutta myös muunlaiset kelpaavat, kunhan ei aivan symmetrinen pallo ole. Ne menevät aina sinne, minne arvaankin. Semmoiset epäsymmetriset ovat haasteellisempia, mikä motivoi minua enemmän.

Lajista, josta nyt kisataan, tiedän enemmänkin, jopa enemmän kuin moni. Pääsiäisenä jo tiesin, kuka voittaa semmoisen liigan, jota täällä kotimaassa pelataan. Meillä oli nimittäin sellainen yllätysmuna, jossa oli jotain pahaa makeaa päällä (jonka onneksi emäntä söi pois). Sitten sieltä sisältä tuli sellainen hauska koliseva esine. Tai ensin se ei kolissut, mutta kun sieltä otettiin välistä pois paperit ja se laitettiin takaisin kiinni ja se kolistus jätettiin sinne sisälle, minä heittelin sitä pitkin huushollia.

Isäntä sanoi, että se kolistus oli joku pelaaja jostain joukkueesta - Sami Vatanen Jypistä. Siitä minä tiesin, että sen niminen joukkue voittaa. Myöhemmin kuulin, että niinhän siinä sitten kävi. Nyt se kolistusjuttu on ihan vanha juttu, mutta silti mietin, että ehkä minun kannattaisi joskus pistää veikkaus menemään.

Ai niin, laitoin tuohon viereen semmoisen kyselyn, johon voit vastata. Ihan huvin vuoksi vain.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti