sunnuntai 6. toukokuuta 2012

Vieraita

Meillä on käynyt viime aikoina paljon vieraita. On ollut monta ihmistä kerralla tai vain muutama. Perjantaina meillä oli ihan yökylässä yksi. Hän toi tuossa kuvassa takana näkyvän aktiviteettilelun minulle ja kämppikselleni. Siis tuon vihreän, jossa on jotain härpäkkeitä ja kukkasia. Se on kiva. Mutta olen kyllä melkein totellut emäntääni, joka on kieltänyt minua leikkimästä sillä. Uudet jutut on aina kivoja.

Ja vieraatkin nykyään. Vielä pari vuotta sitten pysyttelin sohvan takana tai sängyn alla piilossa, jos meille tuli joku muu kuin isäntä tai emäntä kotiin. Nyt olen vain aluksi hieman varuillani. Varsinkin jos joku yrittää tulla rapsuttelemaan minua ennen kuin minä olen siihen valmis. Minulla on yksi sääntö, joka on ihan omakeksimäni: ihmisen ei tarvitse tulla leijonan luo, koska Leijona tulee luo, kun se on valmis siihen.

Kun vieras on hetken istahtanut, minä yleensä teen tiettäväksi, että minun paikkani on hänen sylissä ja hänen on minua rapsuttaman. Joskus minua kielletään ja silloin kyllä loikin äkkiä omaan rauhaani. Ei sitten.

Jos vieras jää meille yöksi, tarkoittaa se yleensä sitä, että esille otetaan patja ja lakanoita. Yksi arjen suosikkijuttujani on sängyn petaaminen. Olen erinomainen auttamaan siinä. Menen lakanan alle ja syöksyilen siellä pöyhkeyttämässä petiä. Joskus teen sen saman peiton tai päiväpeiton alla. Tykkään myös kovasti siitä, että keskelle lattiaa tulee uusi pehmeä makuualusta minulle! Eli tervetuloa vaan meille yökyläilemään!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti