maanantai 7. heinäkuuta 2014

Parvekkeen valloittaja


Lainaan pikkuemännän eilisiä sanoja: "Kesä tullut." Se tuli takaisin, vaikka kyllähän minä sen tiesinkin, että ei se uskalla pois mennä ilman hyvästejä. Nyt nautitaan jokaisella viiksikarvalla, myös niillä pudonneilla.

Minä rakastan makoilla parvekkeella. Pikkuemäntä kylläkään ei rakasta sitä, että minä olen valloittanut parvekkeen, koska oleilen yleensä niillä tasoilla, mihin se haluaa kiivetä, eikä se oikein uskalla ajaa minua poiskaan. Hyvä niin.
On se kuitenkin ruvennut komentelemaan. Kun hyppäsin yhden lipaston päälle, se sanoi minulle: "Heti alas sieltä!" Minusta tuntuu, että se on saanut vähän liikaa huonoja vaikutteita emännältä.

Toivottavasti ne vaikutteet eivät tartu pikkusiskoon. Se nimittäin ei enää ihan paikallaan pysy. Mietin, että jos opettaisin sen hyppäämään myös lipaston päälle, niin se ei varmaan komentaisi minua.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti