lauantai 9. marraskuuta 2013

Viikko loppuu viikonloppuun

Koska emäntäni on kunnostautunut taas niin huonona sihteerinä, minun täytyy vähän kertailla menneitä. Tämä blogikirjoitukseni onkin pikakatsaus viikkooni. Näin täällä elo etenee, vaikka hiljaiseloa onnettoman sihteerini vuoksi onkin ollut.

Maanantai - Isäntä yritti tarjota minulle kinkkua. En syönyt, koska paketti oli ollut mielestäni liian kauan auki kaapissa. Se ymmärsi ostaa kuitenkin uutta ja illalla sain taas herkkupalan!

Tiistai - Emäntä lähti hirmuisen aikaisin ja tuli hirmuisen myöhään kotiin, kun se oli ollut taas laulamassa. Olisin halunnut vielä sitten olla rapsuteltavana, mutta sen piti tehdä vielä jotain kirjoitustehtäväjuttuja. Emäntä lupasi minulle, että ensi viikon jälkeen sillä on taas aikaa minulle. Saas nähdä!

Keskiviikko - Jouduin kuuntelemaan kämppikseni sävellyksiä, kun se hyppäsi painon (emäntä: se on oikeasti piano!) päälle ja sieltä kuului ääntä. Minun mielestä kyllä pikkuemäntä soittaa paljon paremmin kuin kämppikseni. Pikkuemäntäkään ei saa yhtä monta ääntä kuulumaan samaan aikaan.

Torstai - Isännällä oli vaikeuksia saada unta yöllä. Siitä kiitollisena minä menin kehräämään keskellä yötä hyvin lähelle emäntää. Ajattelin, että koska isäntä ei kuorsaa siinä emännän vieressä, minä voisin kompensoida tilannetta. Sain kuitenkin häädön. Keskellä yötä. Emäntä heitti minut ulos ja telkesi oven takanani. Jouduin tyytymään sohvapaikkaan.

Perjantai - Illalla, kun pikkuemäntä oli mennyt nukkumaan, alkoivat emäntä ja isäntä katsoa sellaista itkuvirsiohjelmaa. Siinä ihmiset laulaa, puhuu ja itkee. Minä sain olla ihan lähellä emäntää ja se rapsutteli minua kovasti, kun joku Kissa Tapio lauloi semmoista laulua kuin "Lainaa kissa".

Lauantai - Otin päivän tosi iisisti, kun oli niin harmaatakin. Ihmiset oli aika pitkään poissa, joten sadepäivä meni nopsaan makoillessa rauhassa. Paitsi illalla taas emäntä heitti minut ulos makuuhuoneesta, kun pikkuemäntä ei ruvennut nukkumaan. En ymmärrä, mikä yhteys näillä asioilla on.

Sunnuntai - Se on vasta huomenna, mutta uskon sen tuovan pelkkää hyvää tullessaan. Huomenna on isänpäivä. Minä en tietääkseni ole isä, mutta voin silti esittää olevani. Toivotan ainakin onnea kaikille, ketkä tietää olevansa isiä.

1 kommentti:

  1. Onpas ollut aikamoinen viikko!Yhteen lauluun sopii vain iloinen tai surullinen maukaisu, lainaten Maaritin Neito ja ylioppilas-biisiä <3

    VastaaPoista