keskiviikko 10. syyskuuta 2014

Kuuluisa kissa 15: Katti-Matti (Heathcliff)

Kuva: fi.wikipedia.org
Tämä kuuluisa kissa on jälleen väriltään sydäntäni lähellä. Katti-Matti on monien muiden kuuluisien kissojen tavoin sarjakuvahahmo, ja ikääkin sillä on yli 40 vuotta. Jotkut saattavat muistaa Katti-Matin samannimisestä sarjakuvalehdestä, joka ilmestyi 1980-luvulla. Nykyisin kyseistä nimeä kantaa Kissojen katastrofiyhdistyksen jäsenlehti.

Katti-Matin isä on vankilassa, ja Katti-Matti on joutunut kasvattamaan pitkälti kadulla itse itsensä. Mutta sitten Muskotin perhe pelastaa kissan itselleen lemmikiksi. Katti-Matin isännän, jos sitä poikaa nyt isännäksi voi sanoa, nimi on Jussi. Katti-Matti tykkää Sonja-nimisestä tyttökissasta. Voi olla, että meillä on Katti-Matin kanssa yhteistä myös se, että minunkin isäni on ollut vankilassa, jos sellainen kissoille on oikeasti olemassa. Tai onhan niitä, mutta ehkä eri syistä. En voi olla varma, koska en muista isääni.

Katti-Matti tekee paljon jäyniä saavuttaakseen tavoitteensa. Hän rakastaa kalaa, ja siksi hänen keppostensa kohteeksi osuu usein kalakauppias. Minäkin olen syönyt kalaa, joskus olin ihan hulluna muikkuihin, mutta nykyään olen enimmäkseen lihansyöjä. Mielummin kinkkua kuin lohta minulle, kiitos!

Täältä löydät lisää tietoa Katti-Matista.

4 kommenttia:

  1. Pepsi: Minä en tunne Katti-Mattia, mutta varmaan kiva tyyppi. Minä tykkään enemmän kinkusta kuin kalaruoista, mutta jostain syystä saan useammin silti kalaa kuin kinkkua..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ehkä se kala on terveellistä...niin noi ihmiset väittää. t. Leijona

      Poista
  2. Teidän emännällä on kyllä upea kissatuntemus. Me on emännän olan yli luettu näitä. Emäntä tietää ja muistaa lukeneensakin Katti-Matin seikkailuita, kuulemma mainio sarjakuvakissa!
    - Pipsu ja Miiru -

    VastaaPoista