tiistai 8. huhtikuuta 2014

Muistojen vallassa

Tämä kevät saa minut varsin nostalgiseksi ja muistelemaan asioita ja ihmisiä, koska on monien juttujen vuosipäivä. Emännän tänne muuton vuosipäivä, minun hoitajani vuosipäivä, joka tänä vuonna oli pyöreä, ja paljon muita. Ensi vuonna on sitten pikkusiskonkin vuosipäivä, mutta siihen on vielä aikaa.

Emäntä kertoi, että eilen oli isännän merkkipäivä, ja että se täytti kanssa pyöreitä. Minä en ihan ymmärrä, mitä ne pyöreät ovat, siis muuta kuin palloja. Ihmettelinkin, kun emäntä ja pikkuihmiset lauloivat eilen aamulla isännälle, kun se vielä nukkui. Ja sitten illalla ne lähti käymään jossain, mistä tulivat varsin herkullisen hajuisina takaisin.

Niin ja isäntä oli saanut sellaisen pallon, joka pysyi illan katossa. Vaikka pikkuemäntä taisi luulla, että se on sen. Minä en oikein ehtinyt antaa isännälle lahjaa, mutta aion korjata sen hetimiten, kunhan se istahtaa sohvalle. Minun rapsutusaikaa tietysti!

Tänään taas on emännän emon nukkumisen vuosipäivä. En koskaan tavannut sitä, mutta olen nähnyt kuvan.

Juhlat, merkkipäivät ja vuosipäivät kertovat siitä, että aika kuluu. Jokaisen merkkipäivän kohdalla on taas vähän pidempi aika tapahtuneesta. Elämä kulkee eteenpäin.

Tämän päivän kissamainen ajatus olkoon:
Tärkeintä elämässä on kissanhoito, ja se vasta tärkeää onkin!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti