perjantai 14. kesäkuuta 2013

Päivänsäde ja menninkäinen

Tässä kuvassa tiivistyy totuus, ainakin joku totuus. Minä olen vaalea ja kämppikseni tumma. Kyllä me molemmat viihdymme auringossa, mutta kyllä minä olen valovoimaisempi!

Olen kuullut sellaisen laulun kuin "Päivänsäde ja menninkäinen". Tuo kuva sopisi siihen hyvin, paitsi että se menninkäinen menee oikeasti piiloon valoa. Luulen, että olisi todella vaikea saada samaan kuvaan molemmat, jos toinen menee piiloon pimeää ja toinen valoisaa. Ei taida onnistua.

Kesällä on usein valoisaa, mutta on joskus myös pimeää. Ja vihreys on illalla pimeää, toisin kuin lumi. Minusta se on hassua, että maa on talvella valkoinen ja taivas musta, kesällä taas voi näyttää siltä, että maa on melkein musta ja taivas valkoinen. Hassuja vastakohtia.

Minusta on kivaa, että välillä paistaa aurinko ja välillä on harmaa sadepäivä. Vaihtelu virkistää. Ja jos joku kaipaa aurinkoa, kannattaa katsoa minun kuviani. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti