perjantai 14. joulukuuta 2012

14. luukku: Joululahjoja

Vaikka tiedän, että joulupukki tuo lahjoja, hankkivat ihmiset silti myös lahjoja toisilleen. Ja meille kissoille. Olenkin päätellyt, ettei se joulupukki niitä tee tai osta, vaan pelkästään tuo. Ihmiset taitavat hankkia lahjat ja lähettää ne sitten joulupukille.

Olisihan se aika vaikeaa ja kallista, jos joulupukin pitäisi tehdä lahjat tai ostaa itse. Hyvä, että aikuiset ihmiset auttaa vähän joulupukkia. On sillä jo hirmuinen työ siinä, että saa tuotua ne lahjat kaikille.

Kämppikseni on käynyt penkomassa kaappeja ja löytänyt sieltä lahjoja. Mutta ne ei ole olleet yhtään sellaisia kuin mitä minä olen toivonut. En kyllä ala, jos saan semmoisia, mitä kaapeista on löytynyt. Minä haluan Kissojen Suomi-kirjan, uuden makuupaikan, joulupallon, kissanminttua ja muita herkkuja! En saippuoita tai leluja, enkä vaatteita, en tosiaankaan.

Aion patistaa emännän joululahjaostoksille vielä, että hankkisi nyt niitä oikeita lahjoja. Kohta voi muuten tulla kiire toimittaa ne lahjat joulupukille.
Emäntä on toivonut jotain tuommoista toisenväristä joululahjaksi, mutta eihän minulla ole rahaa eikä mahdollisuutta päästä kauppaan! Kai sen pitäisi se tietää! Minä aion antaa emännälle rapsutusaikaa lahjaksi. Voi ei, nyt se sai tietää!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti