sunnuntai 12. toukokuuta 2013

Äiti

Tänään on äitienpäivä, joten onnea kaikille äideille! 

Meillä kaikilla on tai on ainakin ollut äiti, minullakin oli joskus. Tai saattaa olla vieläkin, en ole varma. En ole osannut kertoa äidistäni nykyiselle perheelleni juurikaan, koska olin ollut jo omillani hyvän tovin ennen isännän luo muuttamistani. Luulen kuitenkin, että olen saanut omalta äidiltäni eli emoltani tämän kauniin oranssin värityksen turkkiini.
Isännällä on äiti, joka on välillä käynyt meitä täällä hoitamassakin. Sitä sanotaan myös pikkuemännän mummuksi. Emännän äiti on kuulemma taivaassa. Minä luulen, että minun emonikin saattaa olla siellä, syömässä kinkkua varmaan. Pikkuemäntä sanoo emäntää äidiksi, tai ainakin melkein sanoo. Ainakin "kissa" se sanoo ihan selvästi.

Minusta on hassua, että äidiksi tullaan usein niin, että on ensin pallomaha. Sitten vauva muuttaa taloon, ja maha alkaa muistuttaa enemmän tyhjentynyttä ilmapalloa. Minä kyllä tykkään palloista! Varsinkin sählypallosta.

Olen kuullut, että jotkut tulee äidiksi niin, että ensin haastatellaan pitkään, sitten odotetaan vielä pidempään ja sitten lennetään pitkä matka hakemaan vauva tai isompi lapsi kotiin. Tapoja on monia ihmisten maailmassa. En ole varma, onko kissoille myös tuommoisia haastatteluja ja lentoja. Minua kyllä saisi haastatella.

1 kommentti:

  1. Meillä vietettiin äitienpäivää pieni muotoisesti vaikkei meillä muita lapsia ole kuin kisu :)

    VastaaPoista